Дистанційне навчання

Уроки коронавірусу: для школярів розробили спеціальні уроки про COVID-19

Знати про коронавірус якомога більше – означає захистити від захворювання і себе, і своїх близьких - Любомира Мандзій.

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та ГО “Смарт освіта” за підтримки Міністерства освіти і науки України розробили дистанційні уроки з біології про коронавірусну інфекцію COVID-19. Методичні рекомендації для вчителів та навчальні матеріали для учнів опубліковано на сайті НУШ  5 травня 2020 року.

В умовах пандемії COVID-19, яка охопила світ і Україну зокрема, ці знання є надзвичайно важливими. Ми вдячні нашим партнерам та експертам за розробку уроку, методичних і навчальних матеріалів, які допоможуть учням шкіл і педагогам знати максимум про коронавірус та боротьбу із ним, – зазначила т.в.о. Міністра освіти і науки Любомира Мандзій.

Урок знайомить учнів зі шляхами передачі інфекції, дає практичні поради, як діяти під час пандемії нового коронавірусу та як вберегти себе. Матеріали допоможуть учням дізнатися більше про COVID-19, зрозуміти важливість соціальної дистанції та правил особистої гігієни через призму наукових знань. Інформація для учнів подається відповідно до засвоєного до цього часу матеріалу на уроках біології.

Загалом розроблено чотири версії уроків для учнів 6-8-х та 9-10-х класів. Їх створено з можливістю проведення через відеозв’язок або без нього – за умов обмеженого доступу до інтернету чи ґаджетів.

Кожен урок містить методичні рекомендації для вчителя біології, а також навчальні матеріали для учнів – ілюстрації з поясненнями, інтерактивні вправи, тести, навчальне відео. Інтерактивні завдання учні можуть виконати самостійно або разом із батьками.

Авторкою уроків виступила Інна Дьоміна, біологиня, вчителька, методистка, співавторка інтегрованого курсу “Природничі науки”. Експерткою зі сторони ЮНІСЕФ стала Катерина Булавінова, лікарка-інфекціоністка, медична експертка Дитячого Фонду ООН.

Нагадаємо, всю інформацію про зміни в освітніх процесах через карантин зібрано на спеціальному інформаційному ресурсі – mon-covid19.info.


МОН підготувало посібник для організації “дистанційки” у школі

 ГО “Смарт освіта” й Міністерство освіти і науки підготували підручник для організації дистанційного навчання у молодшій, основній та старшій школах.

Огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання, рекомендації щодо того, як скласти розклад, налаштувати режим роботи вчителя/вчительки та зворотній зв’язок з учнями, а також про особливості оцінювання та контролю під час карантину. Про це та інші рекомендації, корисні для організації дистанційного навчання у молодшій, основній та старшій школі, ви можете прочитати у посібнику, підготовленому ГО “Смарт освіта” й Міністерством освіти і науки та оприлюдненому сьогодні, 6 травня 2020 року.

Цей посібник – відповідь на пандемію коронавірусу і вимушений карантин в українських школах. Наші діти вже майже 2 місяці не мають змоги відвідувати школи, а вчителі та вчительки прискорено опановують технології та підходи дистанційного навчання. Цей період став викликом, але й хорошим досвідом для наших освітян. У посібнику ми узагальнили найкращі практики, які можуть стати корисними для педагогів. Ми впевнені, що рекомендації наших методисток, а також досвід багатьох учителів/учительок-практиків не лише будуть корисними для дистанційного закінчення 2019/2020 навчального року, а й стануть джерелом цікавих ідей для очного навчання, – зазначає співзасновниця ГО “Смарт освіта” Іванна Коберник.

Наразі Міністерство освіти і науки України працює над оновленням Положення про дистанційне навчання. Досвід карантину, спричиненого епідемією коронавірусної інфекції (COVID-19), має лягти в основу нового документа.

Посібник складається з двох частин: 

  • Загальних принципів та інструментів дистанційного навчання
  • Методичних рекомендацій з дистанційного навчання для школярів різного віку - початкової, основної та старшої школи

У першій частині вчителі знайдуть докладний огляд основних принципів дистанційного навчання, поширених вебресурсів, таких як Moodlе,  Google Classroom, Zoom тощо. Також у посібнику є докладний опис інструментів для організації дистанційного навчання – використання відеоресурсів, онлайн-дошок, тестів та інструментів оцінювання.

У другій частині посібника йдеться про налаштування різних режимів організації дистанційного навчання, розміщено поради щодо того, як сформувати розклад та графік роботи вчителя, а також організувати навчання дітей з особливими освітніми потребами.


РЕКОМЕНДАЦІЇ РОІППО ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ, КОНТРОЛЮ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ТА ЗАПИСІВ У КЛАСНИЙ ЖУРНАЛ

 Методичні рекомендації для практичних психологів та соціальних педагогів ЗЗСО з питань організації діяльності під час карантину

Вчителів інформатики запрошують безкоштовно повчитись дизайну та програмування

Вчителів інформатики запрошують на проєкт «Digital Learning» від Lviv IT School. Зареєструватися можуть педагоги з усієї України за цим посиланням.

Проєкт передбачає безкоштовне онлайн-навчання за індивідуальною програмою. Учасники отримають знання та практичні навички в технологіях, які зараз використовують IT-компанії, передає сайт Нової української школи.

Повчитися вчителі можуть з чотирьох напрямів:

  • UХ/UІ дизайн — створення та проєктування інтерфейсів комп’ютерних програм та вебсайтів. Цей напрям дає змогу викладати учням як теорію, так і практичне застосування дизайну для високотехнологічних продуктів.
  • Construct 2 — основи розробки комп’ютерних ігор. На курсі навчать швидко створювати ігри з використанням візуального редактора та логічної системи, заснованої на принципі поведінки та реакції. Тут вчителі опанують весь функціонал конструктора, що дає змогу навчати учнів та проводити практичні заняття, на яких вони створять власну гру.
  • JavaScript — одна з найпопулярніших мов програмування, яку, наприклад, використовують для створення вебдодатків та написання інтерактивних сценаріїв для сайтів. Засвоєння курсу дає змогу зрозуміти інструменти HTML/CSS та навчати учнів створювати власні вебдодатки.
  • Python — універсальна та проста мова програмування, яка використовується багатьма компаніями, найвідоміші з яких — Yahoo та Google.

Після завершення навчання найкращих педагогів залучать до викладання в майбутніх проєктах LITS.

Дізнатися детальніше про проєкт можна тут.

Нагадаємо, раніше IT Future: Next Generation також запустили освітній IT-проєкт. Спеціально для школярів 9-11-х класів та вчителів інформатики експерти діляться фундаментальними знаннями та інсайтами ІТ-галузі.

Онлайн-проєкт складається із серії відеоуроків, практичних занять та вебінарів від провідних ІТ-експертів. Заняття відбуваються двічі на тиждень протягом щонайменше двох місяців на YouTube-каналі компанії. Щотижня роблять анонси вебінарів у соціальних мережах.


 
Перелік освітніх джерел та онлайн платформ на допомогу педагогам в організації дистанційного навчання

 Перелік освітніх джерел та онлайн платформ на допомогу практичним психологам і соціальним педагогам закладів освіти для самоосвіти та організації дистанційного навчання здобувачів освіти

  1. Студія онлайн-освіти Educational Era  https://www.ed-era.com/
  2. Всеосвіта, вебінари - https://vseosvita.ua/webinar
  3. iLearn ( https://ilearn.org.ua/ ) – цікаве, безкоштовне і доступне 24/7
навчання:  онлайн курси з основних предметів ЗНО, вебінари з найкращими
репетиторами Києва, тести, подкасти, матеріали для самопідготовки .
  1. Prometheus  https://prometheus.org.ua / Онлайн курси України і світу із
різних предметів та різноманітних напрямків педагогів та учнів
  1. Вебінари Олени Тараріної - http://perspektyva-ua.blogspot.com/p/blog-page_14.html
  2. Вебінари Дмитра Карпачова - https://www.youtube.com/watch?v=4tTmF91kcUE
  3. Каталог електронних освітніх ресурсів Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка http://urok.ippo.kubg.edu.ua/
7. АРТ-ТЕРАПІЯ -   http://garkavets.com/art
8. МАК-МОЗАЇКА  - garkavets.com/mak-mozaika 
9. МАК-ПРОФІ -  http://garkavets.com/makprofi
10.  МАК-МАЙСТЕР  - http://garkavets.com/makmaster
11. МАК-Валіза -  http://garkavets.com/mak-chemodanchik
 12. МІНІ-КУРСИ для психологів -  http://garkavets.com/minikurs
13. Психологічні ігри онлайн для учнів - https://www.youtube.com/watch?v=D_c9VZtzVqs
14.  Онлайн-курси та супроводжувальні матеріали широкого профілю -
16. Профорієнтація -  https://ibs-edu.com.ua/ua/ 
17. Тест-картинки для дітей і дорослих - https://coma.in.ua/11835
19.Вебінар «Вчимося дружити» -  https://www.youtube.com/watch?v=D5t2y2_SIOE
20. Вебінар «Розвиток творчого мислення учнів» - https://www.youtube.com/watch?v=z3mcACtkWX4
*Якщо деякі посилання не активні, скопіюйте і вставте в строку пошуку

 

Тести онлайн в Online Test Pad

Інтерактивне навчання Отримання знань (дистанційна підтримка освіти школярів)

ВЧИМО І НАВЧАЄМОСЬ НА КАРАНТИНІ: ЗМІНИ В СИСТЕМІ ОСВІТИ! - посилання  http://mon-covid19.info/ 


Український центр оцінювання якості освіти інформує про #ПІДГОТОВКА_до_ЗНО та #онлайн_ресурси

До уваги учасників освітнього процесу Рівненщини!

Український центр оцінювання якості освіти інформує про #ПІДГОТОВКА_до_ЗНО та #онлайн_ресурси.

Упродовж останнього місяця, коли чи не єдиним джерелом підготовки до ЗНО є дистанційна освіта, багато одинадцятикласників та їхні батьки шукають альтернативних варіантів, звертають увагу на доступні онлайн уроки з підготовки до ЗНО, різноманітні подкасти та лайфхаки, які полегшують запам’ятовування певних фактів чи алгоритмів.
Усе частіше звертають увагу на доступні онлайн тести, виконання яких не тільки дозволяє діагностувати рівень набутих компетентностей, а й повправлятися у виконанні різних типів тестових завдань, навчитися правильно розподіляти час під час тестування.
Ми радо вітаємо такі способи роботи і багато років поспіль пропонуємо учасникам ЗНО попрацювати з тестовими зошитами минулих років (https://testportal.gov.ua/testy-mynulyh-rokiv/), співпрацюємо із провідними освітніми ресурсами, які мають можливості цифровізувати наші тести й забезпечити отримання учасниками результатів відповідно до процедур певного року тестування (https://zno.osvita.ua/). 
 
А Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти для засвоєння і закріплення важливих тем програм навчальних предметів пропонує короткі тематичні онлайн тести (http://lv.testportal.gov.ua:8080/).
Нині соціальні мережі рясніють пропозиціями про якісну підготовку до ЗНО як від приватних, так і від мережевих організацій. Для привернення уваги потенційних замовників вдаються до різноманітних прийомів, зокрема пропонують платно чи безоплатно попрацювати з тестовими матеріалами, коментарями до них. Безумовно, подібні онлайн послуги можуть бути корисними, водночас і можуть спантеличувати: користувачі таких сайтів, онлайн платформ отримують втішні для них результати, однак згодом, потрапляючи на ЗНО і отримуючи зовсім не ті результати, на які розраховували, розчаровуються.
      Чому так відбувається?
      Спробуємо розібратися.
Розробка якісного тесту – складний і трудомісткий процес, який починається з аналізу програм тестування, створенням тестових завдань, а завершується експертизою й апробацією. Тільки так автор тесту може забезпечити надійний інструмент вимірювання
Для побутового використання такого процесу не потрібно. Так, учитель у класі не має на меті розподілити тисячі учасників, натомість хоче отримати швидкий зворотний зв’язок від своїх учнів про засвоєння певної теми. 
А коли розробники тестових онлайн сервісів пропонують Вам об’єктивне вимірювання Ваших навчальних досягнень на тлі тисяч інших учасників, Ви маєте насторожити вухо: хто, як і наскільки якісно розробляв завдання, на яких сформоване уявлення про Ваші здобутки? Нечисті на руку горе-фахівці задля «реклами» своїх послуг створюють тести із запозичених у різних авторів завдань, не беручи до уваги те, що тестовий зошит – це цілісний інструмент, у якому складні завдання співіснують із легкими, так само, як співіснують завдання різних тематичних розділів. «Запозичивши» окремі завдання, горе-фахівці створюють міфологічних тварин, як-от: кентавр – ніби щось гарне, але не назвеш його ані людиною, ані конем.
Тобто ніби такий тест щось і перевіряє, а що саме, складно сказати. Більш за те, у подібних компелятних конструкціях часто виявляються помилки, оскільки укладачі тесту намагаються приховати відверту крадіжку, припускаються помилок і руйнують досконалий авторський тест.
 Не варто також забувати і про процедури оцінювання й отримання результатів.🏼
У світі використовується безліч моделей так званого «шкалювання» - це процедура, яка дозволяє переводити набрані за тест бали у певну загальноприйняту шкалу.
Розгляньмо такий простий приклад спрощеної моделі окремих методів, які застосовуються в деяких державах.
На деякому тестуванні за кожний тестовий бал учасник отримує два бали, при цьому його не штрафують за помилки, тобто якщо він набрав 10 тестових балів, його результатом буде 20 незалежно від кількості помилок. А на іншому тестуванні учасник отримає два бали за кожний нарахований тестовий бал, до того ж у нього знімають по пів бала за кожну помилку.
Маємо одного й того ж учасника, який набрав 10 тестових балів, але допустив 4 помилки, його результатом буде уже не 20, а 18 шкальованих балів. Як бачимо, учасник на таких тестуваннях отримає відмінні результати, попри те, що тестові завдання були однакові і він однаково на них відповідав.
В Українському центрі використовується доволі складна методика шкалювання результатів.
По-перше, ми залучаємо сотні експертів в усій Україні для визначення порогового бала. Кожний учитель, науковець, викладач або методист, залучений як експерт, уважно вивчає зміст усіх завдань, аналізує його у розрізі різних аспектів і висловлює думку щодо можливого порога. 
По-друге, збирається статистика виконання тесту всіма учасниками, для кожного учасника визначається відсоток набраних балів і його / її рейтингове місце. Насамкінець узагальнений результат роботи усіх цих експертів, а також результати виконання тесту всіма учасниками дозволяють визначити результат кожного абітурієнта в усій державі. Повторити таку методику за межами Українського центру не можливо, тож деякі агенції просто видають якесь «магічне число», за яким недолуга або зовсім ніяка підготовча робота.
Але не впадайте у паніку.
Вихід є‼
Ви можете виконувати тести ЗНО минулих років, про які вже йшлося, дотримуючись часових меж тестування і порівнюючи свої відповіді із ключами до тестів, а якщо зареєструвалися, взяти участь у пробному ЗНО, яке Український і регіональні центри оцінювання якості освіти обов’язково проведуть дещо пізніше (про процедури тестування уже зараз можна дізнатися з відео https://www.youtube.com/watch?v=rFVrxwEHlLs).
Підсумовуючи, хотілося б зазначити: значна кількість організацій називає свої онлайн тестування пробним ЗНО, але пробне ЗНО відтворює процедури самого тестування, зміст тестових завдань, підходи до отримання результатів основного ЗНО, у той час, як онлайн пробне від цих агенцій – це просто тестування, у яких варто брати участь, але робити об'єктивні висновки не варто.

 


Зміни в закінченні навчального року, пов’язані з карантином

Щодо нагальних питань впровадження Закону України Про повну загальну середню освіту

Щодо завершення 2019-20 навчального року

Про умови та оплату праці працівників закладів освіти і науки в умовах карантину

Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину

Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року


Всеукраїнський антикризовий онлайн-марафон «Освіта під час карантину»

Як вести шкільну документацію у період карантину, забезпечити пожежну безпеку чи правильно визначити оплату простою, як мають працювати у період карантину медичні працівники закладів, інженери з охорони праці та психологи. На ці та інші запитання можете отримати відповіді переглянувши матеріали Всеукраїнського антикризового онлайн-марафону “Освіта під час карантину”.

Детальніше за посиланням: https://www.pedrada.com.ua/onlain_marafon.


Топ-10 ресурсів, щоб навчати дітей сучасно та без примусу 
  • Математична гра 99math. Підвищити швидкість рахування? Легко! Ще й дає змогу учням почуватися разом, хай навіть віртуально.
    • Платформа kahoot.com. Дуже швидко оцінити, чи зрозумів школяр матеріал? Створіть свій тест, додайте трохи гумору, чому б і ні?
    • Рішення Microsoft teams. Щоб організувати дистанційне навчання від чатів до сумісної роботи, спробуйте універсальне програмне забезпечення.
    • Платформа Speakly. Великий вибір мов, контент для школярів та студентів від початкового рівня володіння. То, може, і вам підтягнути англійську з унікальною методикою розвитку комунікативних навичок?
    • Сервіс Loquiz. Замість фізкультури пропонує десятки захопливих ігор на вулиці та вдома: варто лише завантажити гру з каталогу і поринути у квест чи справжнє детективне розслідування.
    • National Geographic kids. Якщо діти будуть дивитися ці фільми, тварини чи континенти «оживуть» для них яскравіше, ніж із підручників.
    • Платформа learningapps.org дозволить учням успішно засвоювати матеріал на теми, які викликають інтерес.
    • Музей Прадо, Мадрид https://www.museodelprado.es/en/the-collection, Британський музей, Лондон https://www.britishmuseum.org/collection чи Лувр, Париж https://www.louvre.fr/en/visites-en-ligne. Без слів, просто відвідайте разом!
    • wisecow.com.ua. Ці лекції з культури, історії, журналістики відвідати буде цікаво і дітям, і дорослим!
    • Виставку Ukraine WOW відвідати тепер можна віртуально!

Матеріали та інструменти для ведення дистанційного навчання

Сайт Нова Українська Школа підготував корисні матеріали для вчителів про дистанційне навчання:
 Як організувати дистанційне навчання для першачків
 Як технічно організувати дистанційне навчання – покрокова інструкція
 Як вони це роблять. Вчительки початкової, базової та старшої шкіл про організацію оцінювання і дистанційного навчання
 Оцінювання в дистанційному навчанні: запитання-відповіді
 Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання bit.ly/2U8foxt
 Як працювати в Google-клас: покрокова інструкція
 Шість порад від учительки, як налагодити дистанційне навчання з англійської мови
 Навчання вдома: практичні поради від психологині Світлани Ройз
для батьків bit.ly/33zZf7b і для вчителів bit.ly/2xOcXYu
 Як використовувати YouTube у дистанційному навчанні
 Матеріали та інструменти для ведення дистанційного навчання від фінського проєкту (+приклад онлайн-уроку)

У МОН створили окремий сайт, де повідомлятимуть зміни в освіті через карантин

 

Теми та розклад Всеукраїнської школи онлайн ІІ тижня

Hозпочався другий тиждень роботи Всеукраїнської школи онлайн. Для того щоб ви могли ефективно спланувати своє навчання, розповідаємо про розклад і теми, які висвітлюватимуться цього тижня, а також нагадуємо про посилання, де ви завжди зможете знайти потрібні уроки.

Одна з новацій цього тижня — чіткий час виходу кожного уроку на YouTube-каналі МОН. Минулого тижня фіксованим був лише час початку першого уроку, решта відео виходила залежно від тривалості кожного запису.

Із цього тижня на YouTube-каналі МОН усі уроки розпочинатимуться так:

  • 1-й урок – 10:00
  • 2-й урок – 10:30
  • 3-й урок (руханка) – 11:00
  • 4-й урок – 11:15
  • 5-й урок – 11:45
  • 6-й урок (руханка) – 12:15
  • 7-й урок – 12:30

Якщо запізнилися – не біда, всі уроки зберігаються в записі на YouTube-каналі МОН. 

Завантажити розклад з темами можна тут: 5 клас, 6 клас, 7 клас8 клас9 клас10 клас11 клас.

На YouTube-каналі МОН для вашої зручності також працюють окремі списки відтворення для кожного класу:


Навчання вдома: практичні поради для батьків

 

Цифрова освіта (сайт)

Лист МОН Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину

Про затвердження

Положення про дистанційне навчання

 

Рекомендації щодо організації освітнього процесу в умовах карантину


 На час карантину канал «Київ» транслюватиме відеоуроки для старшокласників

На час карантину канал «Київ» транслюватиме відеоуроки для старшокласників: «ТРК "Рада" та YouTube-канал Міністерства освіти від завтра запускають щоденну трансляцію безкоштовних відеоуроків і онлайн-курсів для школярів. Ініціатива розрахована насамперед на старшокласників. Вибір предметів також. Це українська мова та література, англійська мова, історія, математика й біологія – дисципліни, які потрібні дітям для складання ЗНО цього року».
Також відео можна буде подивитися на Youtube каналі «Київ».

Онлайн-школа англійської EnglishDom відкрила безкоштовний доступ для учнів через карантин

 


Управління освіти і науки РОДА запустило опитування для моніторингу якості освітніх послуг з використанням дистанційних технологій в умовах карантину

Шановні батьки!  З метою покращення якості освітніх послуг з використанням дистанційних технологій в умовах карантину управління освіти і науки ОДА звертається до Вас з проханням взяти участь у опитуванні щодо запровадження ефективних форм навчання у вашій школі. Приділіть декілька хвилин – це сприятиме оперативному вирішенню проблемних питань.


Видавництво «Ранок» ініціює проведення Всеукраїнської Віртуальної школи «Ранок». Онлайн-навчання розпочалося 18 березня і триватиме кожного буднього дня до завершення карантину.
Пропонуємо вчителям і учням розпочати спільну роботу в онлайн-школі «Ранок»!
Віртуальна школа «Ранок» — це: 
ü  онлайн-уроки за трьома рівнями навчання: рівень «Розвідники» (1–4 класи), рівень «Дослідники» (5–9 класи) і рівень «Винахідники» (10–11 класи);
ü  дистанційні коучинги за темами, які мають вивчатися відповідно до календарно-тематичних планів, для учнів від авторів підручників, методистів і науковців;
ü  «ранкові зустрічі» (щодня о 9:30) і навчальні відеоролики, руханки, мінітеатр та інші освітньо-розважальні цікавинки;
ü  віртуальна педрада — 1,5-2-годинні щотижневі онлайн-зустрічі з кращими експертами в галузі освіти.
 
Щоб долучитися до Віртуальної школи «Ранок», слід перейти за посиланням на сайт https://virtualschool.bitrix24site.ua/  та дізнатися детальну інформацію про розклад занять за посиланням http://bit.do/fBKcG 
Навчання у школі є безкоштовним. 
 
Кожний зареєстрований (реєстрація за посиланням http://bit.do/fAZ4E) учасник Віртуальної педради, який заповнить запропоновану Google Форму, отримає сертифікат із зазначенням кількості прослуханих годин. 

Хімія дистанційно онлайн

Методичні рекомендації щодо вивчення української мови і літератури, зарубіжної літератури за дистанційною формою організації навчальної діяльності учнів у закладах загальної середньої освіти

Інструменти спілкування у дистанційному навчанні
Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів між собою.
Форум – найпоширеніша форма спілкування викладача й учнів у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму (мережевий викладач) реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над проектом, створюються форуми для кожної окремої групи з метою спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого для даної групи завдання, потім – обговорення загальної проблеми проекту усіма учасниками навчального процесу (веб-конференція).
Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час вивчення іноземної мови у дистанційній формі є важливим моментом. В освітніх цілях за необхідності можна організувати спілкування в чатах з носіями мови. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться у рамках запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проектної діяльності, обміну інформацією.
Відеоконференція – це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка: створення програм (цим займається мережевий викладач), своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком (виконує педагог-куратор). Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і викладач знаходяться на відстані. Отже, обговорення й прийняття рішень, дискусії, захист проектів відбуваються у режимі реального часу. Викладач і учні можуть бачити один одного, викладач має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом.
Блог. Це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. В Інтернет-курсі з мови технології блогу можна використовувати під час навчання у колективі. Наприклад, автор (один учень чи їх група) виконав певне завдання (твір, есе), яке розміщується на сайті свого мережевого щоденника (блогу), потім автор блогу дає можливість іншим учням прочитати і прокоментувати розміщений матеріал. У учнів з’являється можливість обговорення й оцінки якості публікації і коментарів іноземною мовою, що сприяє розвитку мовленнєвих навичок.
Середовище Classroom дозволяє організувати онлайн навчання, використовуючи відео, текстову та графічну інформацію, різні додатки Google. Вчитель має можливість контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання.
Соціальні мережі та Viber дозволяють створювати закриті групи, чати, обговорення тем, завдань, проблем, інформації.
Інтернет-навчання як основа безперервної освіти націлене на оволодіння школярами навичок самостійної освітньої роботи, на формування в учнів ключових компетентностей.
Специфіка Інтернет-навчання, що базується на телекомунікаційних технологіях, Інтернет-ресурсах і послугах, впливає на способи відбору і структуризації змісту, способи реалізації тих чи інших методів і організаційних форм навчання, що суттєво впливає на функціонування всієї системи. Учень відбирає й оброблює інформацію, висуває гіпотези, приймає рішення, спираючись на власні роздуми, власне бачення проблеми. У центрі пізнання знаходиться проблема, яка вимагає роботи думки для її розв’язання. Пізнавальна, мисленнєва діяльність індивіда дозволяє йому виходити за рамки отриманої інформації, будувати нове знання. Роль мережевого викладача полягає в тому, щоб допомогти учням, стимулювати їх до самостійних роздумів, відкриттів, новим поглядам на досліджуване явище, предмет. Водночас учитель і учень залишаються учасниками цього процесу в активному діалозі.

ОНЛАЙН ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

Kahoot! – навчальна програма, що складається з ігор. Тут можна зробити серію запитань з кількома варіантами відповідей. Формат і кількість запитань залежать від автора. Є можливість додавати відео, зображення та діаграми.

LearningApps – сайт, що містить онлайн конструктор, що дозволяє створювати інтерактивні навчально-методичні матеріали і цікаві завдання (тести, кросворди, вікторини тощо). У відкритому доступі міститься велика база напрацювань інших користувачів з 32-х навчальних дисциплін.

Thinglink – онлайн інструмент дозволяє робити інтерактивні зображення, додаючи спеціальні мітки з мультимедійним контентом (посилання на певні ресурси, відео, аудіо, світлини, текст). Ресурс дозволяє працювати над широким діапазонів типів проєктів (карти мандрівок, навчальні посібники, плакати, інтерактивні схеми, віртуальні екскурсії), над кожним з яких можна працювати як індивідуально, так і спільно.

Canva – сервіс для оформлення якісного і різнотипного візуального контенту

(комікси, інфографіка, логотипи, презентації, генератор мемів). Має безліч різноманітних шаблонів, кожен з яких можна редагувати: змінювати розміри, кольори, розташування написів і шрифти, а також комбінувати наявні на сайті та завантажені файли.

PopkornMaker  – сервіс дозволяє доповнити навчальне відео корисними додатковими матеріалами (картинками, фото, коментарями, посиланнями, картами з Google Maps тощо).

Meograph – онлайн інструмент дозволяє зробити гарну історію з ваших відео- та фотоматеріалів з проекту. У створенні такого ролику можна використовувати зображення, фото, карти, відео. Також сервіс дозволяє додати саундтрек та записати голосовий супровід. Відео для створення ролику потрібно завантажувати з YouTube.

Survio – інструмент дозволяє створювати анкети та представляти результати у вигляді графіків і діаграм. З його допомогою зручно проводити опитування та анкетування у класі. Безкоштовна версія має широкий діапазон налаштувань і дозволяє проводити на місяць до 100 опитувань.

Moodle – платформа для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам розвинутий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, зокрема й дистанційного.

 Open edX – безкоштовна система керування курсами. Платформу використовують для розміщення масових відкритих онлайн-курсів, а також для невеликих класів та навчальних модулів.

PhET – набір інтерактивних комп’ютерних моделей на основі наукових досліджень для навчання та вивчення фізики, хімії, математики та інших наук. PhETмоделювання можна запустити в мережі або завантажити безкоштовно з сайту PhET. Симуляції – це анімовані, інтерактивні та ігрові середовища, де учні навчаються через дослідження.

Plickers – мобільний додаток, який «зчитує» спеціальні картки з відповідями учнів за лічені секунди та виводить статистику на екран телефону вчителя. Додаток використовують для швидкої перевірки, аби дізнатись, чи розуміють учні поняття та чи освоюють ключові навички.

Poodll – набір інструментів для вчителів мов, створений для розробки більш динамічних курсів. Це одна з технологій онлайн аудіо- та відеозйомки, що доступні для навчального процесу.

Trello – онлайн-інструмент для зручної комунікації при створенні командних проєктів. Завдяки широкому функціоналу сервіс дозволяє зручно розподіляти обов'язків між учасниками команди і відслідковувати виконання кожного етапу робіт у режимі реального часу. Використання цієї програми дозволяє навчити дітей планувати роботу в команді, нести відповідальність за дотриманням термінів виконання, а також оперативно вирішувати робочі моменти.

iMindMap – інструмент  для створення інтелект-карти. Сервіс працює у 4 режимах (мозковий штурм, побудова інтелект-карт, фіксація думок та ідей), передбачає 130 стилів для оформлення проєктів, надає необхідні інструменти для зручної роботи (наприклад, перевірка правопису), а також дозволяє експортувати власні проєкти у форматах PDF, SVG, 3D-зображення, веб-сторінки, zip-файли та інше. Усіма опціями можна користуватися безкоштовно у 30-денний термін з моменту реєстрації.

RenderForest – онлайн-інструмент стане у пригоді для налаштування відео з анімованими переходами, а також створення великої кількості різновидів дизайнерського контенту (монтаж відео, логотипів, скрайбінгу і різноманітних макетів). Сервіс містить понад 450 інтерактивних сцен, анімованих персонажів і різноманітних шаблонів. Блог містить статті щодо функціоналу платформи. Інтерфейс сайту можна налаштувати однією з 10-ти мов. Безкоштовна версія передбачає користування усім функціоналом платформи.

TurnItIn – інструмент, що допомагає педагогам перевіряти роботи учнів на наявність неправильного цитування та плагіату. Програма порівнює їх із найточнішою базою даних для порівняння текстів. Turnitin вказує обсяг матеріалу, який збігається зі змістом бази даних, що дозволяє педагогам дізнатися, яка частка письмової роботи не оригінальна. Збіг виділяється різними кольорами із зазначенням оригінальних джерел.

VS-9.com – електронна освітня платформа для проведення онлайн уроків

МійКлас — електронна освітня платформа «МійКлас» пропонує широкий спектр матеріалів: завдання, теорія та тести у шкільних предметах. Кожне завдання має кроки розв'язання, таким чином учень може самостійно вивчати предмет і вчитися на своїх помилках.

Classtime – це помічник вчителя, що збагачує Ваш урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в живому часі.

Онлайн інструменти для проведення онлайн уроків та нарад:

Zoom (https://zoom.us). Налаштування сервісу:

https://www.youtube.com/watch?v=wH331ndzurM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0pqNJSM4s17RIalnaTuTDjjQostQfyFggsZbNd9LJzAwRWsB7Ks4ktJsA

Skype https://www.skype.com/uk/

MicrosoftTeams https://products.office.com/uk-ua/microsoft-teams/group-chat-software

Webex https://www.webex.com

Hangouts (https://hangouts.google.com)

Jitsi (https://jitsi.org)

Міністерсво цифрової інформації підготувало оглядовий освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів». Це серія відеороликів про дистанційне навчання з прикладами та інструментами. Освітній серіал вже розміщений на платформі Дія.Цифрова освіта

Ресурс для допомоги вчителям та учням у дистанційному навчанні «Навчайте дома (Google for Education)»

«Навчайте з дому» — головний центр інформації, підказок, тренінгів та інструментів з ресурсу Google for Education, який допоможе вчителям продовжувати викладати, навіть якщо вони фізично не перебувають у класі. https://teachfromhome.google/intl/uk/

Зауважимо, що з урахуванням надзвичайної ситуації та в рамках реалізації права на автономію адміністрація закладу освіти може використовувати різні підходи щодо організації освітнього процесу.