Робота з особливими дітьми

Сприяння впровадженню інклюзивного навчання

Виконуючи постанову Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. №8 «Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, залучення батьків до участі у навчально-виховному процесі, застосовуючи особистісно-орієнтовані методи навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами, районною ПМПК направлено 4 дітей у класи з інклюзивним навчанням. Фахівці відділу освіти Сарненського району відпрацьовують механізм організації роботи і супроводу дитини з особливими потребами в загальноосвітньому закладі асистентом учителя.  Функціонування 4  класів з інклюзивним навчанням в 2016-2017 н.р. дало позитивні результати в плані соціалізації дітей з особливими потребами в колектив однолітків, 4 дітей з особливими потребами отримали можливість здобувати освіту в інклюзивних класах.

Інклюзивне навчання:

  • Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання
  • Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
  • Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
  • Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

  

Індивідуальне навчання

Діти, які не можуть за станом здоров’я відвідувати школу, навчаються за індивідуальною формою.

Індивідуальне навчання впроваджується з метою забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров'я, демографічної ситуації, організації їх навчання.

У 2017 2018 н.р ми плануємо відкрити більше 30 інклюзивних класів

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
  • Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  • Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  • Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  • Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
  • Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
  • Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами,  їх одноліткам та  вчителям в разі потреби.
  • Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
  • Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
  • Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
  • Формувати команду — директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.
  • Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.

СЕМІНАРИ